יתוש הנמר האסייתי כבר כאן - כיצד תימנעו ממנו? - כתבות מעניינות מהרשת

יתוש הנמר האסייתי כבר כאן - כיצד תימנעו ממנו?

יתוש הנמר האסייתי כבר כאן - כיצד תימנעו ממנו?

הקיץ הזה מצטרף אלינו זן חדש של יתוש בשם "יתוש הנמר האסייתי" והוא מביא איתו סיבה אמיתית לדאגה. לדעת מומחים יתושים מסוג זה עלולים לגרום למחלות קשות, ואף להפצה של מגפת קדחת הנילוס המערבי.
לדבריו של פרופ' ישראל פוסטמן - מנהל היחידה למחלות זיהומיות "יתושי הנמר האסייתי כבר נמצאים בכל רחבי הארץ ועלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים, יש להם יתרון על יתושים אחרים, כי בניגוד אליהם היתוש האסייתי אינו מזמזם כשהוא מגיח. הוא כמו גנב בלילה, מתיישב על הגוף ובקושי מרגישים אותו, עוקץ ונמלט. זה אמנם תיאור ציורי ודרמטי, אבל זו האמת לגבי היתוש הזה".

כיצד בכל זאת תימנעו ממנו בצורה היעילה ביותר? בדרכים הבאות.


תכשירים דוחי יתושים למריחה

ישנו מגוון רחב של תכשירים למניעת עקיצות יתושים אשר חלקם מצריכים מריחה של הגוף לפני השינה. תכשירים מסוג ניתן לרכוש בצורת ג'ל אותו אנו מורחים באמצעות רולר לאורך כל חלקי הגוף מלבד העיניים והפה. הג'ל מתייבש על גופנו ואינו משאיר אחריו ריח לוואי.
אפשרות נוספת היא רכישת מגבונים לחים המכילים בתוכם חומר פעיל דוחה יתושים.השימוש בהם גם הוא מצריך מריחה חיצונית של הגוף, לשם כיסוי כל חלקי הגוף לשם הגנה מירביתף, נזדקק למספר מגבונים בכל פעם.

יש למרוח בצמצום ולרחוץ את הידיים לאחר השימוש. יש להרחיק מילדים ולהימנע משימוש חוזר תכוף משום שחומרים אלו מכילים את החומר DEET, הנמצא בהם בריכוז של 20%.

תכשירים דוחי יתושים המופצים בחלל החדר

תכשירים אלו באים בצורה של מתקן חשמלי המחובר לשקע החשמל למשך כל שעות הלילה ואליו מתחברות טבליות אידוי כחולות או מיכל ובתוכו חומר פעיל המפיץ ריח מרחיק יתושים.

התכשיר אסור לשימוש בחדרים סגורים, לא מומלץ לילדים אסמטיים ובמקרה של מגע ידיים עמו, יש לשפשפן בהרבה מים וסבון.

תכשירים ופתרונות טבעיים

שמנים טבעיים מהווים תחליף לתכשירים המכילים חומרים פעילים שחלקם אף רעילים ומזיקים לבריאותנו. שמן ציטרונלה בעל ריח לימוני עז, כאשר הוא מגיע בתור תכשיר רקוח לרכישה בבתי המרקחת, חוברים אליו גם שמן האקליפטוס שמני אנדובה, לבנדר, רוזמרין, גרניום ושמן הלמון גראס.
אמנם מדובר בתחליפים טבעיים אך אנשים נוטים לציין את ריחות השמנים כדומיננטים מאוד וככאלו הנקלטים בגופנו למשך לימים. בנוסף, מציינים את הטרחה הגדולה מדי שבמריחת השמנים בכל ערב, ומעדיפים להשתמש בהם לאירוע מתאים יותר: טיולים בחיק הטבע.
אפשרות טבעית נוספת הוא מכשיר חשמלי הקוטל חרקים בעל אולטרה סגול המושך אליו את היתושים וקוטל אותם במכת חשמל.
מדובר בפיתרון מוצלח עבור אנשים שאינם רגישים להימצאותו של מקור אור בשנתם.

אפשרות טבעית מומלצת היא התקנת רשתות יתושים בחלונות ובדלתות הבית.

כיום ניתן לרכוש רשתות יתושים המעוצבות בצורה אסתטית מחומרים איכותיים וקלים לניקוי המשתלבים יפה עם עיצוב הבית.
חברת 'חלון ורשת' מספקת רשתות שקופות כעלות צפיפות גבוהה המונעות חדירה של יתושים וחרקים מעופפים באופן קבוע וחוסכת עבורכם הוצאות מיותרות של חשמל, רכישת תכשירים בעלי חומרים פעילים המזיקים לבריאותנו.

התקנת רשתות מבית 'חלון ורשת' הוא הפיתרון האידאלי, הבריא והטבעי ביותר נטול תופעות לוואי וסיכונים בריאותיים.

מקור : myavne.co.il
עקיצות בגני ילדים ? הנמר האסיאתי צפו :

#שתפו 
מופעל על ידי Blogger.