אזהרה: כדור נפוץ זה יכול להיות המתכון לאלצהיימר - כתבות מעניינות מהרשת

אזהרה: כדור נפוץ זה יכול להיות המתכון לאלצהיימר


כבר נקבעה העובדה שבערך 43% מהאנשים הבוגרים בעולם, משתמשים באופן קבוע ב- בנזודיאזפינים, שהיא קבוצה של תרופות הכוללות ואליום, קסנקס ואטיבן. אנשים הופכים להיות תלויים בתרופות אלה ובשל כך משתמשים בהן למשך זמן ארוך.
שימוש זה לטווח ארוך, מנוגד להנחיות הבינלאומיות הממליצות על שימוש בתרופות אלה לזמן קצר בלבד, של כמה שבועות. מחקר שבוצע כעת, מצא קשר בין בנזודיאזפינים לבין התחלה של דמנציה ואלצהיימר.

המחקרים

בספטמבר 2014 פורסם מחקר ב- 'עיתון הרפואי הבריטי' (BMJ) שבדק את הקשר שבין הסיכון לחלות באלצהיימר לבין החשיפה ל- בנזודיאזפינים.
מחקר זה כלל 1796 אנשים עם אבחון ראשוני של מחלת אלצהיימר, שבוצע אחריהם מעקב במשך 5 שנים, לפני שהם קיבלו את האבחון. נעשתה השוואה ביניהם לבין 7184 אנשים נוספים שהיוו את קבוצת השליטה.
ההשוואה חשפה ששימוש ב- בנזודיאזפינים מקושר לעלייה בסיכון לחלות באלצהיימר. הקשר היה חזק יותר, כאשר התרופות נלקחו למשך זמן ארוך יותר. המדענים הגיעו למסקנה ששימוש ארוך טווח בתרופות אלה, צריך להיחשב כדאגה לבריאות הציבור.
מחקר נוסף שהזהיר מפני השימוש הנרחב ב- בנזודיאזפינים, פורסם ב- 'עיתון הרפואי הבריטי' בשנת 2012. בתום המחקר המדענים הגיעו למסקנה שהשימוש ב- בנזודיאזפינים מקושר לעלייה בסיכון לחלות בדמנציה.


מחקרים חדשים אלה, הוסיפו ליידע שכבר היה קיים בנוגע ל- בנזודיאזפינים. כבר היה ידוע במשך זמן מה שיכולה להיות להם השפעה שלילית על קוגניציית (מכלול התהליכים הנפשיים) האדם ושהוא גורם לירידה קוגנטיבית. שני המחקרים הנ"ל מאשרים את התאוריה זו.

סיכונים בריאותיים נוספים

שימוש קבוע בכדורי שינה קושר לסרטן ולמוות מוקדם. דניאל קריפקה (Daniel Kripke) שהוא דוקטור לרפואה, פרסם ספר אינטרנטי עם הכותרת 'הצד האפל של כדורי השינה' (The dark side of sleeping pills).
בספר זה הוא רומז לכך שלאנשים הלוקחים כדורי שינה באופן קבוע, יש סיכון גבוה יותר פי- 4, לפתח סוגים מסוימים של סרטן ויש להם סיכון גבוהה יותר פי- 4 למות, תוך כדי שהם לוקחים כדורים אלה.
בנזודיאזפינים גם מאוד ממכרים וגורמים לתסמיני גמילה רציניים מאוד. לכן לא כדאי לכם לקחת אותם לתקופה ממושכת. הם מתפעלים את אותם נוירוטרנסמיטרים (מעבירים בין עצביים) שאופיודום וקנבוס מתפעלים.
למרבה האירוניה, כאשר אתם מפסיקים לקחת תרופות נגד חרדה, אתם מוצפים פתאום בחרדה קיצונית.


מה אתם יכולים לעשות

נראה שהפיתרון הטוב והבטוח ביותר הוא להתמודד עם בעיות השינה והחרדה, בדרכים טבעיות יותר.

ספורט

תעשו יותר התעמלות, 3-4 פעמים בשבוע, למשך 20-30 דקות לפחות.

טכניקות מרגיעות

תיעזרו בטכניקות הרפיה ונשימה כמו מדיטציה ויוגה.

תזונה נכונה

שימו לב למה שאתם אוכלים ותכניסו לתפריט היומי שלכם יותר מאכלים המכילים את חומצות השומן החיוניות אומגה- 3, המחזקות את הרווחה הנפשית.

שינה טובה יותר

תעשו הכנות לפני השינה- תמנעו מקפאין החל משעות אחה"צ, אל תאכלו כמה שעות לפני השינה, תעשו מקלחת או אמבטיה חמה לפני השינה (תוכלו להוסיף לאמבטיה שמנים ארומתים כמו לבנדר או קמומיל).
תדאגו שחדר השינה שלכם יהיה חשוך ונעים, תוציאו מהחדר חפצים מסיחי דעת או צעקניים מידי.
זה רעיון טוב לדבוק בגישה טבעית יותר, מאשר לחשוף את עצמכם ואת אהוביכם לתרופות העשויות מכימיקלים ורעלים אחרים.
שתפו עם החברים והמשפחה  הם יודו לכם 
מופעל על ידי Blogger.