משפחה שלמה מתה אחרי שילדה בת 8 עשתה טעות פשוטה במטבח - כתבות מעניינות מהרשת

משפחה שלמה מתה אחרי שילדה בת 8 עשתה טעות פשוטה במטבח

מי מאיתנו לא אוהב תפוחי אדמה? אפשר להכין מהם הכל: פשטידות, פאי, צ'יפס, אפילו לאפות אותם בתנור או במדורות ל"ג בעומר. עם כל ההנאה שבדבר, הם עשויים להיות מסוכנים מאוד.

לפני שנתחיל: אם יש לכם תפוחי אדמה במטבח שנמצאים שם כבר זמן מה, זרקו אותם מיד. המשיכו לקרוא כדי להבין למה.




חנה היא ילדה בת 8 מרוסיה, שהתייתמה ממשפחתה בשנת 2014 בגלל תפוחי אדמה ישנים. אביה, אשר ירד למרתף להביא תפוחי אדמה עבור הסעודה, לא שב. גורל דומה ציפה גם לאמה של מריה, שירדה לבדוק מדוע בעלה מתעכב – ולא שבה מעולם.




שני בני משפחה נוספים נאלצו להתמודד עם גורל דומה; סבתא של חנה הזעיקה את השכן לעזרה, אך עד שהגיע ירדה גם הסבתא למרתף, שם המתין לה מלאך המוות שקטף גם את חייהם של בני המשפחה האחרים.
אז למה זה קורה? תפוחי אדמה מכילים סולנין ושקונין, השייכים למשפחת העל הקרויה גליקו-אלקלואידים, אשר חלקם רעילים מאוד. אלו הופכים את תפוח האדמה לרעיל בנסיבות מסויימות, לא רק מעצם אכילתו – אלא גם משאיפת הכימיקלים שהוא פולט.
ריכוזי הגליקו-אלקלואידים עולים ככל שתפוחי האדמה מרקיבים, ופולטים גז רעיל ומסוכן, שהחשיפה אליו גבתה את חיי כל בני משפחתה של חנה.
חנה ניצלה בנס. גם היא ירדה למרתף לחפש אחר המשפחה, אך תודות לאמה שהשאירה את הדלת פתוחה, התפזר הגז קלות וחייה ניצלו.
מדובר בטרגדיה של ממש, אך אנו מקווים שהסיפור הזה יסייע להציל חיים רבים נוספים. בדקו כבר עכשיו, אם יש לכם תפוחי אדמה רקובים בבית, זרקו אותם לפח, ויפה שעה אחת קודם.


מופעל על ידי Blogger.